Omezte počet studených startů. Pokuste se lépe naplánovat vaše jízdy automobilem. Motoru totiž příliš nesvědčí, když je podroben studeným startům. Je konstruován především pro delší jízdy a optimálních vlastností dosáhne teprve po jeho zahřátí na provozní teplotu – toho docílíte zhruba po půlhodině až hodině jízdy. Příliš mnoho krátkých startů a popojíždění na krátké vzdálenosti motoru nesvědčí a zkracuje se tím jeho životnost. Rozhodně uděláte lépe, jestliže spojíte dvě nebo tři krátké cesty do jedné delší.
Nepřetěžujte motor a převodovku
Odborníci na úspornou a plynulou jízdu doporučují nevytáčet motor příliš do vysokých otáček a řadit plynule bez sportovního stylu jízdy. S řadicí pákou zacházejte opatrně a rychlostní stupně zařazujte s citem. Pamatujte, že táhla řadicí páky mají také svou omezenou životnost. Pokud při podřazování zlobí synchrony, to se projevuje zejména u podřazení z trojky na dvojku, vyzkoušejte meziplyn. Pokud nejsou vůle v převodovce, měl by zabrat. Řazení jde někdy ztuha v zimě, tomu by mohl napomoci jiný olej v převodovce, který tuhne až při velmi nízkých teplotách.
Styl „brzda – plyn“
Jízda brzda – plyn zbytečně opotřebovává brzdové destičky a kotouče. Zkušený řidič ví, že brzdu lze používat jen velmi sporadicky, brzdit se dá velice dobře motorem, důležité je také předvídat situaci před sebou a dojíždět k zastávkám, křižovatkám a semaforům plynule. Brzdění na poslední chvíli také nesvědčí automatické převodovce.
Opravy závad na poslední chvíli
Řešení závad neodkládejte na poslední chvíli. Může se Vám to vymstít. Nezapomínejte na pravidelné servisní prohlídky a na výměnu kapalin a rozvodů. Je asi zbytečné popisovat, co dokáže opotřebovaný motorový olej, netěsnící brzdová soustava a závada na chlazení motoru. Nepodceňujte ani výměnu rozvodového řemenu, prasklý řemen totiž může zadřít motor a to se pak jeho generální oprava neskutečně prodraží.
Tankování paliva
Tankujte vždy předepsané palivo a zásadně netankujte u benzinky, kde právě před chvílí doplnili palivo z cisterny. Přečerpáváním z cisterny se totiž rozvíří usazené kaly a voda, která vždy v tanku čerpací stanice ulpívá u dna.